שלום לכולם וחג פורים שמח!

שיחה עם לקוח

היתה לי שיחה עם לקוח שלי שמחזיק כבר שנים רבות בתיק השקעות מנוהל, חשבתי שזה נכון יהיה לשלוח את תמהיל השיחה ללקוחותינו :

שיחה עם לקוח:

הי קובי, ראיתי בתיק ההשקעות שלי כי בהרבה מאגרות החוב שאני מחזיק מופיעה עמודה עם תשואה במינוס, מה זה אומר?

קובי: אכן הרבה מאגרות החוב היום נסחרות בתשואה שלילית כלומר בקניית אג"ח עם תשואה שלילית ואם תחכה עד סוף ימי האגרת הסכום שיחזירו לך יהיה פחות מהקרן אותה השקעת.

לקוח: לא הבנתי? אג"ח זאת לא הלוואה?

קובי: אכן

לקוח : אז אני נותן הלוואה למדינה או לחברה מסויימת ומקבל פחות ממה שנתתי?

קובי: לצערי כן, קיים "עיוות" כבר די הרבה זמן באגרות החוב כתוצאה מהריביות הנמוכות ואפסיות לאורך השנים והדפסת הכספים המסיבית בעולם בעקבות משבר 2008 ובהמשך בעקבות הקורונה.

לקוח: אבל ראיתי שאתמול דווקא האגרת עלתה…?

קובי: אגרות חוב נסחרות בכל רגע נתון שיש מסחר ואכן יכולות לעלות או לרדת גם אם תשואתן שלילית, כמובן שעליה במחיר האגרת יוריד עוד יותר את התשואה השלילית בלאו הכי לשלילית יותר.

לקוח: אז יש הגיון להישאר באגרות חוב?

קובי: המצב של תשואות שליליות במיוחד באגרות החוב צמודות המדד כבר קיים די הרבה זמן ועדיין תיק אג"ח הצליח לייצר תשואות חיוביות בשנים האחרונות, עם זאת מאחר ואנחנו רואים עלייה דרמטית במדדי המחירים לצרכן בעולם או במילים אחרות באינפלציה, אני חושב שזה "גיים צ'ינג'ר" ואכן אנחנו רואים לאחרונה הפסדי הון באג"ח ואני לא בטוח שהם יפסיקו בקרוב…..

לקוח: אמרו לי שעכשיו זה זמן לצמודי מדד?

קובי : אגרות חוב צמודות מדד אכן מגינות על המחזיק בהן מהתפרצות אינפלציונית ועם זאת צריך לקחת בחשבון שהציפיות אינפלציה הנוכחיות כבר מגולמות במחיר האגרות וכמו שהוזכר לפני כן נסחרות ברובן בתשואות שליליות.

יש אפשרות להגן על עצמך מירידות מחיר חדות באג"ח ובצמודים לקבל אף הגנת אינפלציה אם נחזיק אגרות חוב במח"מ (משך חיים ממוצע) קצר קרי לשנה עד שנתיים אולם זה די מקביל לפיקדון צמוד מדד שאינו מגלם תשואה ואף מגלם לעיתים תשואות שליליות, כך שבמילים אחרות זה די דומה להחזיק מזומן.

לקוח: אז מה עושים??

קובי : כבר מספר שנים אנחנו רואים שמתפתח בעולם שוק אשראי חוץ בנקאי גדול מאד שאינו נסחר בבורסה ומייצר תשואות גבוהות בהרבה ממה שקיים היום באגרות החוב הקונצרניות לצורך העניין:

השקעות בפלטפורמות "פיר טו פיר"- הלוואות חברתיות, הלוואות נדלן לגישור ופרויקטים קצרי טווח,שוק ה collateralized loan obligation ) CLO ) שקיים כבר שנים (קניית הלוואות שהבנקים נתנו בעבר ועכשיו צריכים להיפטר מחלקן עקב רגולציות, איזון הלימות הון) ועוד.

ההמלצה שלנו היום וכבר כמה שנים אחורה היא לגוון את תיק ההשקעות המסורתי והסחיר גם בעסקאות "אלטרנטיביות" שמאפשרות יצירת תשואה ומאזנות את התיקים כפי שאנחנו רואים זאת.

עסקאות אלטרנטיביות ולא סחירות מוכרות בעולם ההשקעות שנים רבות והגופים המוסדיים (פנסיה גמל וכד') משקיעים בהם רבות, עסקאות כאלה פתוחות בדר"כ רק ללקוחות "כשירים".

מאחר וכמו שהוזכר מקודם "העיוות" באגרות החוב קיים כבר שנים רבות, פתחנו בחברתנו "פגסוס אף או אף" קרן נוספת לקרן הקיימת שמשקיעה בקרנות גידור (PEGASUS HEDGE FUNDS), קרן שמשקיעה בקרנות חוב ואשראי חוץ בנקאי (PEGASUS DEBT) ואנו מאפשרים ללקוחותינו להסיט חלק מכספם לקרן שלנו ובכך מאפשרים להם ליהנות מהשקעות אלו…

עדיין החלק הארי של התיק הוא בהשקעות "מסורתיות " בשוק ההון קרי אג"ח ומניות אבל אפשר לראות שהחלק ה"אלטרנטיבי" בתיקים הולך וגדל, לא רק אצלנו אלא גם בגופי ההשקעה והביטוח שברובם מחזיקים בין 20-40% אלטרנטיבי כיום.

לאתר PEGASUS FOF
"משנכנס הדר מרבין בשמחה"

חג שמח ומחופש 🙂 מצוות אחריות כלכלית להשקעות….