תכנון פרישה – הצעת ערך ללקוחות אחריות כלכלית

מהו תכנון פרישה? בשנים האחרונות אנחנו רואים עליה אקספוננציאלית (:

בשירותי ייעוץ פרישה, עליה זאת נובעת בעיקרה משינויים תכופים בשיעורי המס ובהטבות המס בשנים האחרונות, לפני שנבהיר מהו ייעוץ פרישה והמשמעויות שלו יש עוד מונח שכדאי להכיר.

יחס שיחלוף: יחס שיחלוף זהו ההבדל הקיים בין ההכנסה שהעמית התרגל לחיות איתה ברוב תקופת עבודתו לבין ההכנסה שאיתה יחיה לאחר פרישתו. לצערנו יחס השיחלוף במדינת ישראל טעון שיפור אצל רוב האוכלוסיה, כלומר רוב האוכלוסיה צריכה ללמוד לחיות עם פחות כסף ממה שהיתה רגילה ובעצם להוריד את רמת חייהם לקראת הפרישה .

ייעוץ פרישה לא יכול באמת לשנות בצורה דרסטית את יחס השיחלוף, יחס זה יותר תלוי בעשרות שנים של הפקדות פנסיוניות, תשואות בקופות וכו', אולם ייעוץ הפרישה מאפשר ברוב המקרים להגיע לנוסחה הטובה ביותר על מנת להגיע לכדי מיקסום הקיצבאות והכספים שמשתחררים לאחר פרישת העמית, על ידי ניתוח התיק הקיים, הצרכים הקיימים לפורש וכמובן מיקסום הטבות המס המתאפשרות לכל עמית ועמית.

פרישה היא תהליך של שינוי מהותי בחיי אדם, שבו יש שינוי במקורות ובסוג ההכנסות של האדם. לרוב אנו מרחיבים את ההגדרה גם למצבים כמו: מעברי קריירה ומקום עבודה, פרישה מוקדמת ועוד. התהליך רב ממדי, בו נדרש הפורש להתמודד עם שאלות והחלטות רבות שאינם בתחום התמחותו.

המורכבות נובעת גם ממעורבות של גורמים רבים בתהליך – מעסיק, מס הכנסה, ביטוח לאומי ועוד, בדר"כ מלווה בירידה ברמת ההכנסות ומעבר משלב של "צבירת" נכסים לשלב של "צריכת" הנכסים ותכנון ההורשה לדור הבא. כפועל יוצא, תהליך הפרישה הוא אישי לכל פורש ונדרש ליווי ותכנון מותאם אישית.

הצעת ערך

אנו באחריות כלכלית בשיתוף פעולה עם יועצת מס מוסמכת ובהובלת מתכנני פרישה מנוסים מציעים תהליך תכנון פרישה, כולל ליווי, ניתוח אלטרנטיבות, בחירה של האופציה המועדפת, יישום מול הגופים השונים ומעקב ביצוע.

הצוות הכולל הינם בעלי רישיון מתאים ובסיוע צוות תפעול, מייצג את הפורש מול הגופים השונים, מבצע אופטימזציה של זכויות, ומייתר הצורך להתנהלות מייגעת מול כל גוף בנפרד.

התהליך כולל את השלבים הבאים :

 

לאורך כל התהליך הצוות זמין לפורש לכל נושא ועניין.